Złożenie deklaracji to wymóg Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Treść deklaracji i miesięczna stawka za odbiór i zagospodarowanie odpadów wynikają natomiast z uchwał, jakie przyjął Związek Gmin Zagłębia Miedziowego. Zgodnie z tymi uchwałami na terenie ZGZM nowy system gospodarki odpadami komunalnymi obejmuje nieruchomości zamieszkane (np. domy i lokale mieszkalne w blokach, kamienicach czy zabudowie szeregowej) oraz nieruchomości niezamieszkane – budynki instytucji publicznych, a także firm i przedsiębiorstw, zatrudniających co najmniej 20 osób.
Ważne!
Należy pamiętać, że opłata za odbiór i zagospodarowanie odpadów, przekazywana na konto ZGZM, jest obowiązkowa.
Pamiętaj!
Deklarację należy złożyć w siedzibie Związku Gmin Zagłębia Miedziowego przy ul. Małej 1 w Polkowicach w ciągu 14 dni od dnia zamieszkania pierwszego mieszkańca lub powstania odpadów komunalnych w danej nieruchomości oraz w terminie 14 dni, jeśli zmienią się dane w poprzednio złożonej deklaracji, które są podstawą do obliczania wysokości opłaty (np. zmiana nieruchomości jednorodzinnej na wielorodzinną).